menu close menu

Antioksidan Tüketimi

Antioksidan Tüketimi
Antioksidan Tüketimi

Tıp, bir yandan hastalıkların tedavisinde yeni olanaklar araştırırken, uzun ve sağlıklı yaşam için yoğun çalışmalar yapmakta. Bu alanda en yoğun çalışmalar beslenme üzerinde sürmektedir. Şehir hayatının getirdiği zorluklar(hava kirliliği, kötü gıdalar, yanlış beslenme, stresli iş hayatı, trafik vb.) bize ekstra besin ihityacı gereksinimine itiyor.

Bu konuya detaylı baktığımızda antioksidan üreten besinlerin bizler için ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.

Antioksidan ; Vücut hücreleri tarafından üretildiği gibi, gıdalarla da alınan bir grup maddedir.

Gıdalarla alınan en önemli antioksidanlar, betakaroten, E ve C vitaminleridir.

Yine yapılan araştırmalar bize antioksidan yiyeceklerin, kalp hastalıklarını ve kanseri önlediğini, tansiyonu düşürdüğünü ve yaşlanma etkilerini yavaşlattığını gösteriyor.

Ayrıca antioksidanlar vücuda serbest radikallerin girişini önlüyor ve onları vücuda zarar vermeden önce vücuttan atıyor.

Peki Antioksidanlar Vücuda Nasıl Etki Ederler?

Soluduğumuz havadaki oksijen, vücut içinde serbest radikaller adı verilen ve toksik (zehirli) etki gösteren bazı maddelerin oluşmasına neden olur.

Demirin paslanması ve balığın sudan çıktıktan sonra ölmesi, oksijenin zararlı etkilerine örnektir.

Vücudumuzda bulunan antioksidanlar, serbest radikallere karşı etki göstererek bunların zarar vermesini önler.

Antioksidanlar hakkında yeterince bilgi sahibi olduğumuza göre hangi besinlerde daha fazla antioksidan var, hangi besinleri tüketmeliyim dediğinizi duyar gibiyim.

İşte size bol bol tüketilmesi gereken sağlıklı ve antioksidan besinler

• Koyu renkli üzüm çeşitleri ( özellikle çekirdeği )
• Nar Suyu
• Kayısı ( Malatya )
• Brokoli • Sarımsak
• Ispanak
• Yeşil Çay
• Havuç
• Soya

Hazırlayan: Segah TUNÇKOL
Kaynak: İstanbul Üniversitesi, Prof. Dr. Reşat Apak